responsverwerkingResponsverwerking is geen doel op zich, maar draagt effectief bij aan het succes van uw onderneming.

Als leverancier bent u constant op zoek om uw klantenbestand uit te breiden. Als het goed is, weet u wat uw doelgroep is en waar uw klanten zich bevinden. U kent de methoden om met deze klanten in contact te komen. Veelal maken organisatie gebruik van een zogenaamde multi-channel methode voor wat betreft klantenacquisitie. Het ene kanaal zal in de praktijk meer nieuwe klanten opleveren dan het andere, maar in zijn totaliteit sluit het aan bij uw marketingstrategische keuzes. Althans daar gaan wij van uit. Het zou immers zonde zijn indien u geld investeert in marketingcampagnes die niet tot het gewenste resultaat leiden. Het is daarom belangrijk dat er een hoge mate van inzicht wordt verkregen in het beoogde resultaat. Een goede voorbereiding kost tijd en geld maar geeft u een redelijke zekerheid in de te volgen marketingkoers. Voorts is bepalend in hoeverre u uw nieuwe klant geïnteresseerd krijgt en ook in de toekomst zal blijven zijn in uw producten en diensten. Normaliter wordt u maar één kans geboden. Consumenten zullen u als leverancier zeer kritisch beoordelen. Zij willen immers waar hebben voor hun geld. De eerste indruk moet dus absoluut goed zijn. Voldoet u hier niet aan, dan zijn er voldoende concurrenten waar zijn hun verwachtingen wel krijgen waargemaakt. Een correcte acquisitie is dus evident voor het verkrijgen van succes. Maar hoe gaat u er voor zorgen dat klanten ook in de toekomst bij u blijven shoppen? Met andere woorden hoe organiseert u uw klantbehoud. In dit artikel richten wij ons op één specifiek onderdeel namelijk de responsverwerking van uw klantgegevens. Dit als onderdeel van de data integriteit van uw klantenbestand ( in een volgend artikel zullen we nader ingaan op dit onderwerp)

Voorbeeld:

Een klant doet zijn inkopen bij u in de winkel. U hoopt uiteraard dat dit geen eenmalig gebeuren is en dat deze klant ook in de toekomst bij u blijft kopen. U streeft naar een zo hoog mogelijke adherente populatie. Dit is de groep die zich binnen het verzorgingsgebied primair op uw diensten en/of producten richten. Hierbij spelen veel factoren een cruciale rol. Denk aan het beschikbare assortiment en het prijsniveau. Maar dat is niet alles. De klanten beoordelen u op meerdere prestatie indicatoren zoals de kwaliteit van uw advies, de uitstraling van uw winkel, uw oplossingsgerichtheid zodra zich een probleem voordoet en last but not least uw persoonlijke bejegening. Dit alles bij elkaar dient uw klant een prettig en vertrouwd gevoel te geven. Psychologie speelt een grote rol in het koopgedrag van uw klanten. Het gaat er om dat u volledig tegemoet komt aan uw klantbehoeften. In principe hoeft u dit niet eens extra geld te kosten. Uw klant wenst door u erkent en gekend te worden. Dit vraagt om een “personal touch”. De eerste klap is een daalder waard. In dit voorbeeld vraagt u hem of haar om geregistreerd te mogen worden in uw klantenbestand. Hiertoe dienen zij een registratieformulier in te vullen. Natuurlijk verblijdt u deze nieuwe aanwinst met een leuk hebbedingetje. Met deze gegevens bent u in staat om in contact te blijven met uw klanten en hen periodiek te informeren omtrent allerlei producten en acties. U zorgt er uiteraard voor dat uw klanten zo spoedig mogelijk een klantenkaart ontvangen. De gegevens op deze kaart moeten 100% corresponderen met het ingevulde aanvraagformulier. Iedere afwijking beïnvloedt uw klantbehoud negatief. Een kwalitatief correcte responsverwerking is in dit kader van essentieel belang en draagt bij aan het succes van uw onderneming. In dit kader heeft DocDigit ruime ervaring met het verwerken van hoge volumes aanvraagformulieren. Wij realiseren ons als geen ander dat wij direct bijdragen aan uw succes. Kwaliteit en flexibiliteit staan bij DocDigit altijd bovenaan. Een bijkomend voordeel voor u is dat DocDigit door haar efficiënte procesinrichting, gunstige transactietarieven hanteert.

Kortom, voor iedere vorm van responsverwerking bij DocDigit aan het juiste adres. Graag overtuigen wij u door middel van een gratis proef. Onze samenwerking start pas zodra u tevreden bent.

DocDigit zorgt voor 100% digitaal gemak!